A brit közvélemény válasza a bevándorlásra

2015. május 18. 15:37 - civilutopia

A brit választási kampánnyal egy időben 400 metróállomáson és 550 vonatállomáson tűntek fel az "I am a migrant" poszterek. A plakátokon többek között lengyel tűzoltó, kenyai tanár, Trinidad és Tobagoból érkező nővér és pakisztáni diák is látható.

migrant4.jpg

migrant1.jpgA kampány jelentősége, hogy amikor az összes nagy párt választási ígéreteiben kiemelten szerepelt a bevándorlási szabályok szigorítása, a plakátokon a bevándorlók társadalmi hasznosságát hirdették.

A választási kampány alatt a politikai vitákban a menekült és bevándorlás kérdés túlnyomó részt negatív retorika jellemezte. A plakátok ezzel szemben a bevándorlókat ünnepelték és azt hirdették, hogy ezek az emberek fontos és értékes része a brit társadalomnak.

A "Bevándorló vagyok"kampány nem csak azért egyedülálló, mert az első országos kampány, amely egy választási kampány időszakában méltatja a bevándorlókat, hanem azért, mert a kampányt a brit közvélemény finanszírozta. A felhívás a közösségi (Crowdfunder) finanszírozásra elképesztő sikert eredményezett. Eddig több mint 54.000 font, azaz közel 220 millió forint gyűlt össze.

Bővebben: 

Movement Against Xenophobia, MAX 

imanimmigrant.jpg

 

Magyarországon a Helsinki Bizottság indított kampányt a bevándorló ellenes nemzeti konzultáció ellen: http://bevandorlovagyok.tumblr.com/